Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlerle opengl ile nasıl nokta ve doğru çizilir onu anlatacağım.Projelerimde visual studio 2016 sürümde c++ eklentisini kullandım projeyi oluştururken “Freeglut” ve “glew” kütüphanelerini ekledim.Bu iki kütüphane ücretsiz olarak dağıtılmıştır.Bu kütüphanelerin visual studio ya nasıl ekleneceğini https://www.youtube.com/watch?v=8p76pJsUP44&t=234s burdan izleyebilirsiniz.Gerekli kurulumlar ve basit bir kodun çalıştırılması videoda anlatılmıştır.

C++ ile grafik tasarımı yaparken önemli olan iki adım vardır bunlardan birincisi ekrana çizdirmek istediğiniz nesneyi oluşturacak fonksiyonun yazılması diğeri ise “main” olan ana kodblogudur.Display fonksiyonunu yazarak nesnemizi oluşturabiliriz. Bu programda 3 nokta ve 1 doğru çizdim. Freeglut kütüphanesindeki hazır fonksiyonlardan olan glBegin fonksiyonunun içine ekrana bastıracağımız doğru için “gl_line” nokta için gl_point tanımlarını yaptık.Daha sonra noktanın x ve y ekseni üzerindeki koordinatlarını tanımladık.Doğru içinse başlangıç ve bitiş noktalarını belirledik. Daha sonra glEnd ile glBegin fonksiyonunu bitirdik. Gerekli işlemleri yapyıktan sonra Display fonksiyonun main de çağırıp programımızı çalıştırabiliriz.

doğru ve nokta

CEVAP VER

Yorum yazın
Lütfen adınızı buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.